Luftslottet som sprängdes (tegelsten nummer 2)

Min andra tegelsen var luftslottet som sprängdes av Steig Larsson.

Och ja visst var den ganska bra men jag understyrker att jag tycker att tvåan och trean kunde varit en bok utan allt det tråkiga och onödiga som faktiskt står skrivet i dem.

Jag erkänner att i det "tråkiga" partierna i mitten där det bara var om poliser och allt sånt bla bla förr i tiden så skummade jag mest för att det var så tråkigt. Och i slutändan så behövdes det inte läsas eftersom jag föstod allt som var med i slutklämmen. (?!)

Jag tyckte om rättegången i slutet. Den hade han skrivit väldigt bra.



Kommentarer
Postat av: TidningsIda

Jag håller verkligen med dig om att allt det onödiga kunde ha skalats bort. Läste drygt halva innan jag bestämde mig för att ge upp och i stället se filmen först. Min tanke var att jag kanske skulle orka läsa den då.



Men i stället står den kvar i bokhyllan. Det räckte med att se filmen, jag har ingen längtan efter att läsa slutet också. Filmen räckte bra, det enda jag egentligen var ute efter var att ta reda på hur det slutade.

2010-09-16 @ 14:08:53
URL: http://tidningsida.wordpress.com
Postat av: Cecilia

JAg läser ju egentligen inte sånna här svenska krimböcker. Men blev helvt om halvt påtvingad dem. Och skulle faktiskt kunna levt utan att ha läst dem.



Tycker ju itne om svenska krim filmer heller så jag vet fkaitkst itne om jag ska vänta till den amerikanska versionen kommer ut på film.



Tur att det finns en till som tycker som jag i alla fall så att jag inte är ensam här i Sverige om att ha den åsikten =)

2010-09-16 @ 15:47:41
URL: http://ceciliasbibliotek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0