Första boken i vampirediaries: En vampyrs Kärlek, Uppvaknandet

Nu har man då läst åter igen första boken i vampire diaries serien.

Det tog inte lång tid att ta sig igenom de 167 sidorna och jag måste säga att den är mycket olik tv-serien. Jag nästan satt och störde mig på hur olikt det var. Men och andra sidan så skulle jag nog suttit och stört mig på serien om jag läst böckerna lite tätare inpå serien och inte med en marginal på säg um...5-6 år.

Elena den überpopulära blondinen (i boken) vill ha den nya mysteriske killen i skolan. Och suprice efter lite gnäll om hur mycket hon älskar han så händer detta. Magic! Vampyrandet kommer sen och sedan är det en massa med pussar. Mycket till handling? Där emot så tycker jag faktiskt om boken. Jag gör faktiskt det. Den är mysig och det är kul karraktärer lite steriotyper sådär. Jag förstår varför jag älskade dem i högstadiet.

Jag har reserverat nästa bok också så jag ska läsa igenom alla är det tänkt.

Där emot så skulle hon faktiskt kunna samlat alla fyra böcker i en. För de är väldigt tunna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0