Släktet

Jag hann med att läsa ut en till bok denna vecka, I'm on a roll!

Släktet av Guillermo Del Toro och Chuck Hogan
. Jag har sett både Hellboy och Pans Labyrint så jag tänkte att eftersom de är dess ressigörer så måste det vara en bra bok.

Boken är en vampyrroman men inte det här kärlekstjafset som är just nu där vampyrer glimmar och dricker djurblod (och missförstå mig rätt nu jag tycker om både twilight saga och vampire diaries men vem vill inte läsa en läskig vampyrroman för ovanlighetens skull?).

Ett plan landar i New York men alla passagerarna är döda. Efter ett tag återuppstår dessa, men vänta var inte alla kropparna tömda på blod? En mystisk kista fanns med på planet också... dam dam dam mystiken tätnar...

Boken är bra skriven och lätt att läsa. Där emot lite hoppig i avsnitten men läskig? ja det är den.


Kommentarer
Postat av: Lilla Anna

Släktet, den verkar intressant...



Du hade kommenterat Liftarens guide på min blogg.

Nä, jag läste bara första delen nu. Men jag vill nog fortsätta läsa de andra.

2010-07-31 @ 16:18:52
URL: http://lillaannalaser.blogg.se/
Postat av: Malin Nilsson

Del 2 är på väg och heter Förgörelsen. Vet dock ej när den blir släppt.

2010-07-31 @ 20:59:20
URL: http://malinharley.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Förgörelsen är nu uppskriven på boklistan =) tack för tipset!

2010-07-31 @ 22:32:46
URL: http://ceciliasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ang Vampire D... Jag älskar serien på tv!! Ja visste inte om böckerna innan ja såg serien. Men ja... Jag har gett upp böckerna. Del fem var för mycket för mig, jag gav upp efter 50 sidor. Kanske fel men jag kände verkligen att ja inte okade mer...

2010-07-31 @ 22:42:22
Postat av: Cecilia

Ja men då förstår jag. Och serien och böckerna är ju väldigt olika när allt kommer omkring. Ska hämta fjärde boken på bibblan på måndag vi får väl se om jag går samma öde som du gjorde hehe =)

2010-07-31 @ 22:46:42
URL: http://ceciliasbibliotek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0