jakten på polarkoden

Femte boken på kreta-veckan (för jag hann läsa ut den 1 minut innan vi landade på Landvetter! ha ha) blev en bok utav en av mina absoluta favoritförfattare Clive Cussler, Jakten på polarkoden.

Nu var det ju också såhär att denna boken var lite utav ett personligt experiment. Jag hade bara fyra böcker med mig till kreta och de har jag ju redan skrivit om. Men det låg böcker som man kunde låna (alternativt sno) i hotellets reception. Där emot så var det nästan bara norska turister på vårt hotel därav bara norsk lektyr i receptionen. Okej sa jag och testade att läsa en hel bok på norska och det gick galant!

Jag säger tack till mina föräldrar som kommer ifrån den svensktalande delen utav finland och använder dialektord som är lite gammelsvenska och till viasat för att de har den norska tv 3 med i deras kanalutbud (som jag ofta tittar på eftersom filmerna är mycket bättre på den och man förstår ju engelska i vilket fall som helst, men texten ligger ju där som en liten smyginlärning av norska ord)

åter till boken. Boken handlar om en ny hjälte i Cussler samanhangen för mig jag har bara läst om min favoritman Dirk Pitt. Nu var det Kurt Austin som kom in i mitt hjärta. (Där emot så blev Pitt omnämnd hihi) Just denna historia handlar om jättevågor och stora vivelströmmar och om en anarkistisk grupp som hotar med världens undergång genom att sänka skepp och göra allmänt väder kaos.

Den var riktigt bra! Även då på norska,

hejja mig som är dukig på norska!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0