Vigilante

En av mina favoritböcker är När änglar dör av Andreas Roman. Så när jag fick syn på denna bok av just samme författare så var jag nästan tvungen att låna den på bibblan.

Boken är en samtidsthriller som utspelar sig i Göteborg, vilket alltid är festligt eftersom man känner igen sig på de ställen huvudpersonen besöker.

Handlingen är inte vad man tror att den ska vara först så tänker man att killen boken handlar om visst han är trött på att livet är orättvist bla bla bla men sedan så blir den riktigt bra. Marcus, som är huvudpersonen, tar saken i egna händer och vill sprida rättvisa med egen makt. Och ja detta har ju sina följder. Man får följa Marcus hur hans begär efter hämd på de som gör samhället otrevligt. Nice.



Måste bara avsluta med mina favorit ord ur När änglar dör (som man måste läsa!!)
Det är jag som är djävulen, det är är historien hur det egentligen gick till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0