Utan ett ord (varning för sträckläsning!)

Tredje boken ut på kreta semestern var Utan ett ord av Linwood Barclay.

Jag säger bara, sträckläsning, sträckläsning, sträckläsning.

Oj herregud vilken bra idé att skriva en bok om!

Den handlar om Cynthia som vid 14 års ålder vaknar dagen efter ett bråk med sina föräldrar och finner att mamman pappan och brodern är försvunna spårlös, inte en lapp eller någonting.

Boken handlar om Cynthias liv 25 år efter händelsen när hon då har börjat gräva allt djupare i försvinnandet av familjen. Boken är berättad ut hennes mans synvinkel vilket är väldigt bra, han vet varken ut eller in när det helt plötsligt börjar dyka upp lite ledtrådar till den mystiska händelsen eller är det rent utav så att hans fru har blivit galen av ovissheten?!

Läs den!


Kommentarer
Postat av: Anna Danielsson

Har också recenserat den på min blog, var inte lika entusiastisk som dig dock. TRyckte den var ok, men inte mer än så. Läs gärna mitt inlägg och jämför:)

2010-07-31 @ 22:16:11
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Jag tror att det just var upplägget i boken som jag tyckte var bra. Att det var hennes man som hade perspektivet och att man verkligen ville veta vad som hade hänt. Sen visst slutet är lite pang på rödbetan vi slänger dit ett slut. Men jag tycker om boken och upplägget helt klart =)

2010-07-31 @ 22:43:28
URL: http://ceciliasbibliotek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0