ännu en bok som måste "ses"

I helgen kom jag över en trailer på en film som jag blev intresserad av. Den heter Dorian Gray och är baserad på boken med samma namn som Oscar Wilde har skrivit.

Självklart så knatade jag ner till biblioteket idag för att låna boken för jag känner att den måste läsas först och det fort eftersom jag vill läsa filmen!

Om ni inte vet vem Dorian Gray är (hans karaktär finns ocks med i filmen "the leuge of extrodinary gentlen" som jag älskar) så är han odödlig. Hans porträtt (tavla) åldras iställer för han. Lite creepie eller hur....

Vet inte hur man lägger upp trailers här än men det finns på youtube. Skriver mer om boken när jag läst den.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Gillar verkligen boken. Men hade helt glömt av att det gjorts en film, måste verkligen se den.=)

2010-04-14 @ 15:17:43
URL: http://booksoverpsychos.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Mikaela: Ja gör det! =) Colin Firth är med och Ben Barnes (som spelar prins Caspian i Narnia) är Dorian. Den verkar jättebra. SKa bara få läst boken först =)

Skriv gärna och säg vad du tyckte om filmen.

2010-04-15 @ 20:51:29
URL: http://ceciliasbibliotek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0